KISI-KISI PENULISAN SOAL
1.
Satuan Pendidikan : SMA/MA/SMK
2.
Kurikulum Acuan : K13
3.
Mata Pelajaran : Bahasa jawa
4.
Alokasi Waktu : 90 Menit
5.
Jenis Ulangan : Ujian Tengah semester
6.
8. Jumlah Soal : 30
8.1 Obyektif : 30
7.
Kelas/Semestera : XI/Ganjil
NO
|
KOMPENTENSI
INTI
|
KOMPETENSI
DASAR
|
MATERI
PELAJARAN
|
INDIKATOR
|
JENIS SOAL
|
NOMOR SOAL
|
BOBOT SOAL
|
|
3. Memahami, menerapakan, menganalisis
pengetahuan factual, konseptual, procedural dan metakognitif berdasarkan rasa
ingin tahunya tentang ilmu pengetahuan, teknologi, seni, budaya dan humaniora
dengan wawasan kemanusiaan, kbangsaan, kenegaraan, dan peradaban terkait
penyebab fenomena dan kejadian, serta menerapkan pengetahuan procedural pada
bidang kajian yang spesifik sesuai dengan bakat dan minatnya untuk memecahkan
masalah
|
3.1 menelaah teks serat wedhatama
pupuh pocung
3.2 memahami isi petikan teks
novel berbahasa jawa
|
·
Serat
wedhatama
·
Serat
wedhatama pupuh pangkur
·
Novel
|
·
Siswa mampu
menjelaskan Sastra laku ing basa jawa
kuno kawruhan
·
Siswa mampu
menjelaskan Guru lagu lan guru wilangane
tembang durma
·
Siswa mampu
menjelaskan Serat wedhatama kedadeyan
saka
·
Siswa mampu
menjelaskan Tembang macapat kang klebu
serat wedhatama
·
Siswa mampu
menjelaskan Trenyuh, melas, sedhih,
nglokro, mathuk kanggo medharake rasa getun, nalangsa lan keranta-ranta klebu
watak
·
Siswa mampu
menjelaskan Tembang kang kanggo babarake
rasa susah
·
Siswa mampu
menjelaskan Jinising tembang bisa
kaperang dadi telu
·
Siswa mampu
menjelaskan Guru lagu lan guru wilangane
tembang sinom
·
Siswa mampu
menjelaskan Kang klebu tembang alit
·
Siswa mampu
menjelaskan kang klebu tembang gedhe
·
Siswa mampu
menjelaskan Isine pupuh pucong
·
Siswa mampu
menjelaskan cacaheTembang macapat
·
Siswa mampu
menjelaskan Tembang macapat
·
Siswa mampu menjelaskan
Citramengeng, Kusumasti, Mintajiwa klebu
jinising tembang
·
Siswa mampu
menjelaskan Guru lagu lan guru wilangane
tembang kinanthi
·
Siswa mampu Carita rekan kang nyaritakake saka wiwitan banjur
konflik nganti purnaning carita iku nggunakake alur
|
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
|
|
|
|
·
Pethikan
novel
|
·
Siswa mampu
menjelaskan Cerkak kuwi karya sastra
jawa gancaran kang paling ringkes
·
Siswa mampu
menjelaskan Kulo, enyong, aku, ulun,
kawula/hamba kuwi klebu sudut pandang
·
Siswa mampu
menjelaskan Unsur kang paling wigati ana
jroning carita
·
Siswa mampu
menjelaskan Cara kanggo nemtokake
watak-watune paraga
·
Siswa mampu
menjelaskan Paraga iku kaperang dadi
telu, dene paraga mungsuh iku uga diarani
·
Siswa mampu
menjelaskan Siswa mampu menjelaskan
·
Siswa mampu
menjelaskan Kang ora mangaribawa
dianggite sawijining novel saka unsure ekstrinsik
·
Siswa mampu
menjelaskan Dene paraga kang dadi lakon
carita utawa paraga utama
·
Siswa mampu
menjelaskan Posisine pangripta ing
carita utawa carane pangripta nyritakake isine carita
|
|
17
18
19
20
21
22
23
24
25
|
|
|
|
3.3 menelaah
teks sesorah
|
·
Nepangi
sesorah
|
·
Siswa mampu
menjelaskan Perangan panutup pidhato
·
Siswa mampu
menjelaskan gawe pidhato
·
Siswa mampu
menjelaskan basa krama
|
|
26
27,28
29,30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sd-2019-plh-vi.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sma-2019-sosiologi-x.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sma-2019-pjok.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-pts-ekonomi-kelas-x-semester-ii.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-pts-kimia-x-semester-gasal.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/kisi-kisi-pts-2019-matematika-xi.html
1.
Sastra laku ing basa jawa kuno kawruhan minangka
…
a.
Castralampah
b.
Castrahinggil
c.
Castrasiddha
d.
Castrabairawa
e.
Castrasindhu
2.
Guru lagu lan guru wilangane tembang durma yaiku
…
a.
8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
b.
8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 8a, 8i
c.
12a, 7i, 6a, 7a, 8i, 5a, 7i
d.
8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
e.
8u, 8i, 8a, 8i, 8a, 8i
3.
Serat wedhatama kedadeyan saka … pupuh
a.
1
b.
12
c.
7
d.
14
e.
5
4.
Tembang macapat kang klebu serat wedhatama
kejaba ..
a.
Pangkur
b.
Sinom
c.
Pocung
d.
Gambuh
e.
Dhandhanggula
5.
Trenyuh, melas, sedhih, nglokro, mathuk kanggo
medharake rasa getun, nalangsa lan keranta-ranta klebu watak tembang …
a.
Dhandhanggula
b.
Gambuh
c.
Pangkur
d.
Pocung
e.
Megatruh
6.
Tembang kang kanggo babarake rasa susah yaiku
tembang …
a.
Gambuh
b.
Megatruh
c.
Dhandhanggula
d.
Sinom
e.
Pangkur
7.
Jinising tembang bisa kaperang dadi telu yaiku …
a.
Gedhe, cilik, tengahan
b.
Dolanan, tengahan, cilik
c.
Jurudemung, cilik, tengahan
d.
Kusumastuti, mintajiwa, pamuarsih
e.
Citamengeng, kusumastuti, mintajiwa
8.
Guru lagu lan guru wilangane tembang sinom yaiku
…
a.
8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
b.
8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 8a, 8i
c.
8a, 8i, 8a, 8i, 7i, 8u, 7a, 8i, 12a
d.
8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
e.
8u, 8i, 8a, 8i, 8a, 8i
9.
Kang klebu tembang alit yaiku tembang …
a.
Kusumasti
b.
Wirangrong
c.
Balabak
d.
Dhandhanggula
e.
Girisa
10.
Ing ngisor iki kang klebu tembang gedhe yaiku …
a.
Kusumastuti
b.
Wirangrong
c.
Balabak
d.
Macapat
e.
Girisa
11.
Isine pupuh pucong ana ing serat wedhatama yaiku
…
a.
Kawicaksanan sejati
b.
Pemimpin teladan
c.
Tumindak ngati-ati
d.
Rasa sokur marang Gusti Allah
e.
Sopan santun
12.
Tembang macapat cacahe ana …
a.
13
b.
11
c.
12
d.
15
e.
17
13.
Tembang macapat klebu tembang …
a.
Gedhe
b.
Tengahan
c.
Alit
d.
Kakawin
e.
Dolanan
14.
Citramengeng, Kusumasti, Mintajiwa klebu
jinising tembang …
a.
Gedhe
b.
Tengahan
c.
Alit
d.
Macapat
e.
kakawin
15.
Guru lagu lan guru wilangane tembang kinanthi
yaiku …
a.
8i, 8a, 80, 8a, 7a, 8u, 8a
b.
8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 8a, 8i
c.
8a, 8i, 8a, 8i, 7i, 8u, 7a, 8i, 12a
d.
8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
e.
8u, 8i, 8a, 8i, 8a, 8i
16.
Carita rekan kang nyaritakake saka wiwitan
banjur konflik nganti purnaning carita iku nggunakake alur …
a.
Maju
b.
Mundur
c.
Mundur maju
d.
Maju mundur
e.
Campuran
17.
Cerkak kuwi karya sastra jawa gancaran kang
paling ringkes, mula caritane …
a.
Mung ngemot siji masalah pokok
b.
Penokohane dijelaske gamlang
c.
Selinge akeh
d.
Alure mesthi maju
e.
Gatekake busananing basa
18.
Kulo, enyong, aku, ulun, kawula/hamba kuwi klebu
sudut pandang purusa …
a.
Kapisan
b.
Kapindho
c.
Katelu
d.
Kapapat
e.
Kalima
19.
Unsure kang paling wigati ana jroning carita
yaiku …
a.
Purwaka
b.
Pungkasan
c.
Konflik
d.
Prajanjen
e.
Pendidikan
20.
Cara kanggo nemtokake watak-watune paraga kejaba
…
a.
Apa kang ditindakake paraga
b.
Pocapan-pocapan paraga
c.
Gambaran fisik paraga dening pangripta
d.
Katrangan langsung saka paraga liya
e.
Klangenane paraga ing carita
21.
Paraga iku kaperang dadi telu, dene paraga
mungsuh iku uga diarani …
a.
Protagonist
b.
Tritagonis
c.
Artagonis
d.
Stratogonis
e.
Antagonis
22.
Gambaran papan kedadeyan, wektu lan swasana iku
uga diarani …
a.
Latar
b.
Bloking
c.
Layar
d.
Kelir
e.
Babak
23.
Kang ora mangaribawa dianggite sawijining novel
saka unsure ekstrinsik yaiku …
a.
Ekonomi
b.
Agama
c.
Social
d.
Pendidikan
e.
Paraga
24.
Dene
paraga kang dadi lakon carita utawa paraga utama diarani …
a.
Antagonis
b.
Protagonis
c.
Tritagonis
d.
Artagonis
e.
Stratagonis
25.
Posisine pangripta ing carita utawa carane
pangripta nyritakake isine carita diarani …
a.
Alur
b.
Watak
c.
Sudut pandang
d.
Amanat
e.
Latar/setting
26.
Perangan panutup pidhato biyasane isine …
a.
Jaluk pangapura Manawa ana kleruning atur utawa
pengucap
b.
Ngajak supaya tansah ngucap sukur
c.
Ngaturake panuwun amarga para tamu kersa rawuh
d.
Nyaritakake acara
e.
Atur pamuji
27.
Irpan besuk arep pidhato ing acara perpisahan
kelas. Sing rawuh yaiku kepala sekolah, bapak ibu guru lan kanca-kanca kelas
sekelas. Anggone irpan miwiti pidhato yaiku …
a.
Assalamu`alaikum wr. Wb. (bapak/ibu) kepala
sekolah saha bapak ibu guru ingkang kula urmati, kanca-kanca ingkang kula
tresnani.
b.
Assalamu`alaikum wr. Wb. Kepala sekolah saha
bapak ibu RT ingkang kula urmati, kanca-kanca remaja desa ingkang kula tresnani
c.
Assalamu`alakum wr. Wb. Kepala sekolah saha
bapak ibu guru ingkang kula urmati, bapak ibu wali murid ingkang kula tresnani
d.
Assalamu`alaikum wr. Wb. Kanca-kanca kelas XI
ingkang kula tresnani saha bapak ibu guru ingkang kula urmati
e.
Assalamu`alakum wr. Wb. Kanca-kanca kelas XI
ingkang, kula urmati saha bapak ibu guru ingkang kula tresnani
28.
Bapak-bapak saha ibu-ibu, ing samangke kathah
sesakit demam berdarah ing pundi-pundi. Pramila sumangga panjenengan sadaya
sami jagi kasekaning salebet tuwin sajawinipun griya. Langkung-langkung,
got-got sakawi-tengening griya. Pethikan pidhato ing dhuwur iku duweni ancas …
a.
Aweh panglipur
b.
Aweh kawruh
c.
Alik-elik
d.
Ajak-ajak
e.
Pitutur
29.
Eyang mundhut pirsa “apa bapakmu wis mangkat?’
“Inggih, Yang. Bapak sampun … “ tembung kang
mathuk kanggo ngisi cecegceceg ing dhuwur yaiku …
a.
Lunga
b.
Mangkat
c.
Budhal
d.
Kesah
e.
Tindak
30.
“apa adhimu wis turu?” adhi kula dereng …. “
tembung kang mathuk kanggo jangkepi ukara ing ndhuwur yaiku …
a.
Angrok
b.
Merem
c.
Turu
d.
Tilem
e.
Sare
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/perangkat-pembelajaran-k13-revisi-2019_77.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/perangkat-pembelajaran-k13-2019-rpp_61.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/perangkat-pembelajaran-k13-2019-rpp_38.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/latihan-soal-bahasa-indonesia-x-2019.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sma-2019-qurdist-xi.html
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sd-2019-plh-vi.html
LEMBAR KUNCI JAWABAN
Mata
Pelajaran :BAHASA JAWA
K
e l a s / Semester :XI / GANJIL
Tingkatan :SMA
/ MA
1
|
A
|
|
11
|
A
|
|
21
|
E
|
|
2
|
C
|
12
|
B
|
22
|
A
|
|||
3
|
E
|
13
|
C
|
23
|
E
|
|||
4
|
E
|
14
|
A
|
24
|
B
|
|||
5
|
E
|
15
|
E
|
25
|
A
|
|||
6
|
D
|
16
|
B
|
26
|
A
|
|||
7
|
A
|
17
|
A
|
27
|
A
|
|||
8
|
C
|
18
|
A
|
28
|
D
|
|||
9
|
D
|
19
|
C
|
29
|
D
|
|||
10
|
A
|
20
|
E
|
30
|
D
|
|
0 Comments