CONTOH KISI-KISI DAN SOAL BAHASA JAWA KELAS XI LENGKAP DENGAN KUNCI




KISI-KISI PENULISAN SOAL

1.        Satuan Pendidikan                                   : SMA/MA/SMK                                                                   
2.        Kurikulum Acuan                                    : K13
3.        Mata Pelajaran                                         : Bahasa jawa                                                                                         
4.        Alokasi Waktu                                        : 90 Menit
5.        Jenis Ulangan                                          : Ujian Tengah semester                                                                         
6.        8.    Jumlah Soal                                      : 30
8.1 Obyektif                                            : 30
7.        Kelas/Semestera                                      : XI/Ganjil                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

NO
KOMPENTENSI INTI
KOMPETENSI DASAR
MATERI PELAJARAN
INDIKATOR
JENIS SOAL
NOMOR SOAL
BOBOT SOAL

3. Memahami, menerapakan, menganalisis pengetahuan factual, konseptual, procedural dan metakognitif berdasarkan rasa ingin tahunya tentang ilmu pengetahuan, teknologi, seni, budaya dan humaniora dengan wawasan kemanusiaan, kbangsaan, kenegaraan, dan peradaban terkait penyebab fenomena dan kejadian, serta menerapkan pengetahuan procedural pada bidang kajian yang spesifik sesuai dengan bakat dan minatnya untuk memecahkan masalah
3.1 menelaah teks serat wedhatama pupuh pocung


































3.2 memahami isi petikan teks novel berbahasa jawa
·         Serat wedhatama


















·         Serat wedhatama pupuh pangkur















·         Novel
·         Siswa mampu menjelaskan Sastra laku ing basa jawa kuno kawruhan
·         Siswa mampu menjelaskan Guru lagu lan guru wilangane tembang durma
·         Siswa mampu menjelaskan Serat wedhatama kedadeyan saka
·         Siswa mampu menjelaskan Tembang macapat kang klebu serat wedhatama
·         Siswa mampu menjelaskan Trenyuh, melas, sedhih, nglokro, mathuk kanggo medharake rasa getun, nalangsa lan keranta-ranta klebu watak
·         Siswa mampu menjelaskan Tembang kang kanggo babarake rasa susah
·         Siswa mampu menjelaskan Jinising tembang bisa kaperang dadi telu
·         Siswa mampu menjelaskan Guru lagu lan guru wilangane tembang sinom
·         Siswa mampu menjelaskan Kang klebu tembang alit
·         Siswa mampu menjelaskan kang klebu tembang gedhe
·         Siswa mampu menjelaskan Isine pupuh pucong
·         Siswa mampu menjelaskan cacaheTembang macapat
·         Siswa mampu menjelaskan Tembang macapat
·         Siswa mampu menjelaskan Citramengeng, Kusumasti, Mintajiwa klebu jinising tembang
·         Siswa mampu menjelaskan Guru lagu lan guru wilangane tembang kinanthi
·         Siswa mampu Carita rekan kang nyaritakake saka wiwitan banjur konflik nganti purnaning carita iku nggunakake alur

1



2





3



4




5









6




7



8




9



10


11


12




13


14




15





16
























·         Pethikan novel
·         Siswa mampu menjelaskan Cerkak kuwi karya sastra jawa gancaran kang paling ringkes
·         Siswa mampu menjelaskan Kulo, enyong, aku, ulun, kawula/hamba kuwi klebu sudut pandang
·         Siswa mampu menjelaskan Unsur kang paling wigati ana jroning carita
·         Siswa mampu menjelaskan Cara kanggo nemtokake watak-watune paraga
·         Siswa mampu menjelaskan Paraga iku kaperang dadi telu, dene paraga mungsuh iku uga diarani
·         Siswa mampu menjelaskan Siswa mampu menjelaskan
·         Siswa mampu menjelaskan Kang ora mangaribawa dianggite sawijining novel saka unsure ekstrinsik
·         Siswa mampu menjelaskan Dene paraga kang dadi lakon carita utawa paraga utama
·         Siswa mampu menjelaskan Posisine pangripta ing carita utawa carane pangripta nyritakake isine carita




17




18





19



20





21





22


23





24





25


3.3 menelaah teks sesorah
·         Nepangi sesorah
·         Siswa mampu menjelaskan Perangan panutup pidhato
·         Siswa mampu menjelaskan gawe pidhato
·         Siswa mampu menjelaskan basa krama

26




27,28


29,30


















 KUNJUNGI JUGA :
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sd-2019-plh-vi.html


https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sma-2019-sosiologi-x.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sma-2019-pjok.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-pts-ekonomi-kelas-x-semester-ii.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-pts-kimia-x-semester-gasal.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/kisi-kisi-pts-2019-matematika-xi.html


1.       Sastra laku ing basa jawa kuno kawruhan minangka …
a.        Castralampah
b.       Castrahinggil
c.        Castrasiddha
d.       Castrabairawa
e.       Castrasindhu
2.       Guru lagu lan guru wilangane tembang durma yaiku …
a.        8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
b.       8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 8a, 8i
c.        12a, 7i, 6a, 7a, 8i, 5a, 7i
d.       8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
e.       8u, 8i, 8a, 8i, 8a, 8i
3.       Serat wedhatama kedadeyan saka … pupuh
a.        1
b.       12
c.        7
d.       14
e.       5
4.       Tembang macapat kang klebu serat wedhatama kejaba ..
a.        Pangkur
b.       Sinom
c.        Pocung
d.       Gambuh
e.       Dhandhanggula
5.       Trenyuh, melas, sedhih, nglokro, mathuk kanggo medharake rasa getun, nalangsa lan keranta-ranta klebu watak tembang …
a.        Dhandhanggula
b.       Gambuh
c.        Pangkur
d.       Pocung
e.       Megatruh
6.       Tembang kang kanggo babarake rasa susah yaiku tembang …
a.        Gambuh
b.       Megatruh
c.        Dhandhanggula
d.       Sinom
e.       Pangkur
7.       Jinising tembang bisa kaperang dadi telu yaiku …
a.        Gedhe, cilik, tengahan
b.       Dolanan, tengahan, cilik
c.        Jurudemung, cilik, tengahan
d.       Kusumastuti, mintajiwa, pamuarsih
e.       Citamengeng, kusumastuti, mintajiwa
8.       Guru lagu lan guru wilangane tembang sinom yaiku …
a.        8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
b.       8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 8a, 8i
c.        8a, 8i, 8a, 8i, 7i, 8u, 7a, 8i, 12a
d.       8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
e.       8u, 8i, 8a, 8i, 8a, 8i
9.       Kang klebu tembang alit yaiku tembang …
a.        Kusumasti
b.       Wirangrong
c.        Balabak
d.       Dhandhanggula
e.       Girisa
10.    Ing ngisor iki kang klebu tembang gedhe yaiku …
a.        Kusumastuti
b.       Wirangrong
c.        Balabak
d.       Macapat
e.       Girisa
11.    Isine pupuh pucong ana ing serat wedhatama yaiku …
a.        Kawicaksanan sejati
b.       Pemimpin teladan
c.        Tumindak ngati-ati
d.       Rasa sokur marang Gusti Allah
e.       Sopan santun
12.    Tembang macapat cacahe ana …
a.        13
b.       11
c.        12
d.       15
e.       17
13.    Tembang macapat klebu tembang …
a.        Gedhe
b.       Tengahan
c.        Alit
d.       Kakawin
e.       Dolanan
14.    Citramengeng, Kusumasti, Mintajiwa klebu jinising tembang …
a.        Gedhe
b.       Tengahan
c.        Alit
d.       Macapat
e.       kakawin
15.    Guru lagu lan guru wilangane tembang kinanthi yaiku …
a.        8i, 8a, 80, 8a, 7a, 8u, 8a
b.       8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 8a, 8i
c.        8a, 8i, 8a, 8i, 7i, 8u, 7a, 8i, 12a
d.       8i, 8a, 8o, 8a, 7a, 8u, 8a
e.       8u, 8i, 8a, 8i, 8a, 8i
16.    Carita rekan kang nyaritakake saka wiwitan banjur konflik nganti purnaning carita iku nggunakake alur …
a.        Maju
b.       Mundur
c.        Mundur maju
d.       Maju mundur
e.       Campuran
17.    Cerkak kuwi karya sastra jawa gancaran kang paling ringkes, mula caritane …
a.        Mung ngemot siji masalah pokok
b.       Penokohane dijelaske gamlang
c.        Selinge akeh
d.       Alure mesthi maju
e.       Gatekake busananing basa
18.    Kulo, enyong, aku, ulun, kawula/hamba kuwi klebu sudut pandang purusa …
a.        Kapisan
b.       Kapindho
c.        Katelu
d.       Kapapat
e.       Kalima
19.    Unsure kang paling wigati ana jroning carita yaiku …
a.        Purwaka
b.       Pungkasan
c.        Konflik
d.       Prajanjen
e.       Pendidikan
20.    Cara kanggo nemtokake watak-watune paraga kejaba …
a.        Apa kang ditindakake paraga
b.       Pocapan-pocapan paraga
c.        Gambaran fisik paraga dening pangripta
d.       Katrangan langsung saka paraga liya
e.       Klangenane paraga ing carita
21.    Paraga iku kaperang dadi telu, dene paraga mungsuh iku uga diarani …
a.        Protagonist
b.       Tritagonis
c.        Artagonis
d.       Stratogonis
e.       Antagonis
22.    Gambaran papan kedadeyan, wektu lan swasana iku uga diarani …
a.        Latar
b.       Bloking
c.        Layar
d.       Kelir
e.       Babak
23.    Kang ora mangaribawa dianggite sawijining novel saka unsure ekstrinsik yaiku …
a.        Ekonomi
b.       Agama
c.        Social
d.       Pendidikan
e.       Paraga
24.     Dene paraga kang dadi lakon carita utawa paraga utama diarani …
a.        Antagonis
b.       Protagonis
c.        Tritagonis
d.       Artagonis
e.       Stratagonis
25.    Posisine pangripta ing carita utawa carane pangripta nyritakake isine carita diarani …
a.        Alur
b.       Watak
c.        Sudut pandang
d.       Amanat
e.       Latar/setting
26.    Perangan panutup pidhato biyasane isine …
a.        Jaluk pangapura Manawa ana kleruning atur utawa pengucap
b.       Ngajak supaya tansah ngucap sukur
c.        Ngaturake panuwun amarga para tamu kersa rawuh
d.       Nyaritakake acara
e.       Atur pamuji
27.    Irpan besuk arep pidhato ing acara perpisahan kelas. Sing rawuh yaiku kepala sekolah, bapak ibu guru lan kanca-kanca kelas sekelas. Anggone irpan miwiti pidhato yaiku …
a.        Assalamu`alaikum wr. Wb. (bapak/ibu) kepala sekolah saha bapak ibu guru ingkang kula urmati, kanca-kanca ingkang kula tresnani.
b.       Assalamu`alaikum wr. Wb. Kepala sekolah saha bapak ibu RT ingkang kula urmati, kanca-kanca remaja desa ingkang kula tresnani
c.        Assalamu`alakum wr. Wb. Kepala sekolah saha bapak ibu guru ingkang kula urmati, bapak ibu wali murid ingkang kula tresnani
d.       Assalamu`alaikum wr. Wb. Kanca-kanca kelas XI ingkang kula tresnani saha bapak ibu guru ingkang kula urmati
e.       Assalamu`alakum wr. Wb. Kanca-kanca kelas XI ingkang, kula urmati saha bapak ibu guru ingkang kula tresnani
28.    Bapak-bapak saha ibu-ibu, ing samangke kathah sesakit demam berdarah ing pundi-pundi. Pramila sumangga panjenengan sadaya sami jagi kasekaning salebet tuwin sajawinipun griya. Langkung-langkung, got-got sakawi-tengening griya. Pethikan pidhato ing dhuwur iku duweni ancas …
a.        Aweh panglipur
b.       Aweh kawruh
c.        Alik-elik
d.       Ajak-ajak
e.       Pitutur
29.    Eyang mundhut pirsa “apa bapakmu wis mangkat?’ “Inggih, Yang. Bapak sampun  … “ tembung kang mathuk kanggo ngisi cecegceceg ing dhuwur yaiku …
a.        Lunga
b.       Mangkat
c.        Budhal
d.       Kesah
e.       Tindak
30.    “apa adhimu wis turu?” adhi kula dereng …. “ tembung kang mathuk kanggo jangkepi ukara ing ndhuwur yaiku …
a.        Angrok
b.       Merem
c.        Turu
d.       Tilem
e.       Sare
 KUNJUNGI JUGA :
https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/perangkat-pembelajaran-k13-revisi-2019_77.html


https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/perangkat-pembelajaran-k13-2019-rpp_61.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/perangkat-pembelajaran-k13-2019-rpp_38.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/latihan-soal-bahasa-indonesia-x-2019.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sma-2019-qurdist-xi.html

https://bangsoal86.blogspot.com/2019/10/soal-ujian-sekolah-sd-2019-plh-vi.html



LEMBAR KUNCI JAWABAN


 

Mata Pelajaran                             :BAHASA JAWA   
K e l a s / Semester                      :XI / GANJIL          
Tingkatan                                       :SMA / MA           
 


1
A

11
A

21
E

2
C
12
B
22
A
3
E
13
C
23
E
4
E
14
A
24
B
5
E
15
E
25
A
6
D
16
B
26
A
7
A
17
A
27
A
8
C
18
A
28
D
9
D
19
C
29
D
10
A
20
E
30
D


 
 




Post a Comment

0 Comments